Integracja sensoryczna

Integracja sensoryczna jest dla wszystkich dzieci, które mają jakiekolwiek trudności w rozwoju ale także jeżeli chcemy poprawić zdolności swojego dziecka.
Integracja daje szanse poprawy rozwoju dla wszystkich dzieci.
Certyfikowany terapeuta wykona niezbędne testy, aby ustalić zakres deficytów z integracji sensorycznej i opracować program zajęć, których celem będzie zniwelowanie tych deficytów i usprawnienie dziecka tak, by nabrało pewności siebie w szkole i wśród rówieśników.

Jeżeli dziecko ma problemy z:

•koncentracją
•nadwrażliwością dotykową (np. nie lubi przytulania, obcinania włosów i paznokci)
•samodzielnym ubieraniem
•nie zapina ani nie rozpina guzików
•nie umie jeździć na rowerze, czy skakać na jednej nodze, choć rówieśnicy to potrafią
•rzucanie i łapanie piłki sprawia mu trudność
•nie umie ładnie rysować i ciąć nożyczkami
•mówi mniej wyraźnie niż inne dzieci
•na podwórku nie może zdążyć za kolegami, często się potyka i przewraca
to są sygnały, że dziecko ma zaburzenia z zakresu integracji sensorycznej

Inne Terapie

brightness_high

Kinezjotaping

Jest nowoczesną metodą terapeutyczną za pomocą której klient może się nauczyć samodzielnego przywracania prawidłowej równowagi fizjologicznej, zaburzonej takimi czynnikami jak.

brightness_high

Castilio Morales

1). Neuromotoryczna terapia rozwojowa, mająca zastosowanie w leczeniu dzieci z opóźnieniem psychomotorycznym , przepukliną oponowo-rdzeniową ,hipermobilnoscią , oraz wiotkością mięśniowo-więzadłową 2). Ustno-twarzowa terapia regulacyjna zalecana jest osobom z dysfunkcjami senso- -motorocznymi w obszarze twarzy, jamy ustnej i gardła, szczególnie do leczenia zaburzeń ssania, żucia, połykania oraz mowy.

devices_other

Czaszkowo krzyżowa

zwana również osteopatią kranialną jest jedna z metod terapii manualnej. Jest to metoda nieinwazyjna. Poprzez poszczególne techniki wpływa się na układ czaszkowo-krzyżowy, który odpowiada za prawidłowy rozwój i funkcjonowanie ośrodkowego układu nerwowego., mięśniowego, powięziowego, pokarmowego, oddechowego. Terapia może być stosowana w każdym wieku. Odpowiednie techniki można wykorzystać zarówno u noworodków, dzieci, dorosłych jak i starszych osób

devices_other

Diagnostyka MFDR

To uznana na całym świecie metoda wczesnej diagnozy dzieci uwzględniająca wiele obszarów rozwoju dziecka. Obejmuje rozwój od 0 do 6 roku życia. Jest systemem wczesnej diagnostyki. Metoda opracowana w Niemczech w Monachium przez prof. Theodora Hellbrugge. Celem MFRD jest wieloaspektowa ocena rozwoju psychoruchowego dziecka. Obejmuje obszary: wiek raczkowania, wiek siadania, wiek chodzenia,wiek chwytania, wiek percepcji, wiek mówienia, wiek rozumienia mowy, wiek rozwoju społecznego i samodzielności.

brightness_high

Manualna terapia dysfagii

Opracowana przez N.A.P. -Akademie w Berlinie. Celem terapii jest wpływ na kontrolę posturalną i stabilizację dynamiczną ciała oraz organizację wzorców ruchowych w taki sposób aby usprawnić koordynację cyklów oddechowo-połykowych. Ważne jest wspieranie elastyczności unieruchomionych struktur w zakresie długości, stymulacja mechanoreceptorów poprzez długie i delikatne przerywane bodźce. Trening aktywności powoduje zmianę reprezentacji w mózgu i świadomości.